1 10. sezon żeglarski za nami - Żegluga Szczecińska

22 10 2018

10. sezon żeglarski za nami

W ostatnich promieniach słońca, przy dźwiękach hymnu państwowego i jak zawsze w przyjaznej atmosferze zakończyliśmy sezon żeglarski 2018. Bandera na maszcie została opuszczona.

Jak co roku, w przed ostatni weekend października przedstawiciele i wychowankowie Centrum Żeglarskiego oraz miłośnicy sportów żeglarskich spotkali się, by podsumować miniony sezon i po raz ostatni wypłynąć na wody Jeziora Dąbskiego. W sobotnie południe oficjalnie zakończyliśmy tegoroczny sezon żeglarski. Uroczystości rozpoczęły się od występów przygotowanych przez dzieci z przedszkola „Żagielek”. Później przy dźwiękach hymnu państwowego bandera powiewająca na maszcie przy placu apelowym Centrum Żeglarskiego, została opuszczona i nadszedł czas podsumowań.

- Zakończenie sezonu jest najlepszą okazją do tego, aby podziękować wszystkim, którzy przez ten rok byli z nami. Mam nadzieję, że w przyszłym roku spotkamy się w takim samym gronie, a może i nawet większym – mówił Łukasz Pundyk, dyrektor Centrum Żeglarskiego. – Z myślą o naszych wychowankach cały czas się rozwijamy. W tym roku na terenie naszego obiektu pojawił się nowy plac zabaw, który powiększył naszą strefę rekreacyjną.

Sobotnie zakończenie, 10 już, sezonu żeglarskiego było doskonałą okazją do wręczenia odznaczeń i wyróżnień dla podopiecznych Centrum Żeglarskiego. Na szczególne wyróżnienie zasłużył Jakub Guźlecki, który w tym sezonie zdobył srebrny medal i tytuł wicemistrza Polski w Mistrzostwach Polski Młodzików w windsurfingu.

Miniony sezon owocował w wiele ciekawych projektów i wydarzeń. W regularnych zajęciach sekcji żeglarskich uczestniczyło około 224 osoby. Razem z nami podczas 6 turnusów wakacje spędziło 199 dzieci oraz 30 osób w trakcie stacjonarnych obozów i kursów. Na naszej przystani organizowaliśmy także wymiany polsko - niemieckie. Od kwietnia do października organizowaliśmy kilkudniowe rejsy, w których popłynęło ponad 200 wodniaków – m.in. Rejs Odkrywców „Szlakiem Miast Partnerskich”, spływ kajakowy wokół Bornholmu. W samych rejsach w czasie tegorocznych Dni Morza uczestniczyło aż 1480 osób. W podsumowaniu nie możemy zapomnieć o licznej Reprezentacji Szczecina w regatach TTSR 2018 (106 osób), która po raz kolejny pokazała się z najlepszej strony zdobywając tym samym tytuł „The best crew in the parade”, Fryderyk Chopin zakończył wyścig na miejscu 2 w klasie A, a Dar Szczecina zajął klasie 3 pozycję w klasie C. Ponadto Centrum Żeglarskie było organizatorem 14 regat w m.in. klasach: Micro, FINN, Laser, Optimist, 505. Rozegraliśmy także dwie edycje Meczów na Odrze oraz świętowaliśmy 40-lecie jachtu ZRYW i 100-lecie Kapitana Borchardta. A na naszej pływającej scenie wystąpiło około 30 zespołów. Uczestniczyliśmy także w organizacji miejskich imprez – Dniach Morza, Dniach Skandynawskich, odsłonięciu pomnika Kota Umbriagi i Dniach Odry. Przywitaliśmy każdy żaglowiec i okręty marynarki wojennej wpływające do Szczecina.

Dziękujemy, za wspólnie spędzony sezon żeglarski.

Nasza strona wykorzystuje ciasteczka (cookies). Jeśli zgadzasz się na ich wykorzystywanie klinij przycisk.