1 Travel Tomorrow – do zobaczenia w sieci! - Żegluga Szczecińska

07 12 2020

Travel Tomorrow – do zobaczenia w sieci!

Zakończył się nasz turystyczny projekt Travel Tomorrow. Dzięki niemu przewodnicy turystyczni mogli uczestniczyć w ciekawym szkoleniu, a mieszkańcy i turyści mogą teraz oglądać kilkuminutowe filmy ukazujące najpiękniejsze zakątki Euroregionu Pomerania i Szczecina.

Travel Tomorrow to projekt, który realizowany był od sierpnia do końca października. Przez ten czas powstało 13 filmów z turystycznymi perłami Szczecina i Euroregionu Pomerania. 10 z nich nagrano w stolicy województwa zachodniopomorskiego, a 3 po stronie niemieckiej. Filmy to kompleksowe wykorzystanie kulturowego i przyrodniczego potencjału Euroregionu Pomerania. Dzięki nim możemy przenieść się nad rozlewiska Odry, przemierzyć Cmentarz Centralny czy odbyć sentymentalną podróż po Szczecinie.

Drugim elementem projektu były e-szkolenia dla przewodników turystycznych. Dzięki nim, zarówno polski jak i niemieccy przewodnicy, mogli podnieść swoje kwalifikacje oraz nabyć umiejętności korzystania z nowoczesnych narzędzi marketingowych w czasie i po pandemii.

-W trudnym roku pandemii, kiedy przewodnicy i piloci borykają się z brakiem turystów i niemożnością wykonywania swojego zawodu, Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia postanowiła wykorzystać czas, jaki został nam dany – i zorganizowano kurs doskonalący umiejętności przewodników turystycznych – mówią przewodnicy miejscy Małgorzata i Tomasz Dudowie. - Warto podkreślić, że o ile co jakiś czas organizowane są kursy szkolące nowych przewodników, to niezwykle rzadko organizowane są takie, które doskonalą umiejętności osób już posiadających uprawnienia i pracujących w zawodzie, a są one niezwykle przydatne.

To tylko jedna z wielu opinii na temat realizowanego w ramach projektu Travel Tomorrow kurs online „Storytelling w pracy przewodnika”. Zajęcia zostały poprowadzone przez Monikę Górską, specjalistkę od storytellingu biznesowego i wideostorytellingu, założycielkę Mistrzowskiej Szkoły Storytellingu Biznesowego. Korzystając z jej wskazówek, uczestnicy kursu uczyli się, jak w ich przekazie, za pomocą emocji, barw i uczuć, jeszcze mocniej przyciągnąć uwagę turystów i zainteresować ich naszym regionem.

- Ogromnym walorem tych zajęć był ich wymiar praktyczny – dodają państwo Dudowie. - Nie wystarczyło słuchać teorii dr Moniki Górskiej. Przed każdym z nas postawiono wyzwanie – przygotowania w praktyce tego, o czym słuchaliśmy teoretycznie. Tworzyliśmy opowieści o szczecińskich i pomorskich atrakcjach, opisywaliśmy swoją drogę do zostania przewodnikiem. Te ćwiczenia pomogły nam odkryć nasze umiejętności, ale też i posłuchać, co w duszy gra koleżankom i kolegom z branży przewodnickiej. Chętnie weźmiemy udział w kolejnych szkoleniach, podnoszących poziom przekazu przewodnickiego.

Nasza strona wykorzystuje ciasteczka (cookies). Jeśli zgadzasz się na ich wykorzystywanie klinij przycisk.

Zgadzam się

A A+ A++