1
23 05 2017
Znamy autora zwycięskiego pomysłu na projekt i wykonie kreatywnego szczecińskiego gadżetu. I choć do Żeglugi Szczecińskiej – organizatora konkursu – wpłynęło aż 19 propozycji nowych miejskich upominków, komisji konkursowej udało się wybrać ten najlepszy.
Tym samym już w pierwszej
połowie czerwca do sprzedaży w miejskich Centrach Informacji Turystycznej
trafi… szczecińska gra w kółko i krzyżyk. Wykonana z tworzywa sztucznego
plansza jest w kolorach nawiązujących do wizji floating garden. Barwy
estetycznych pionków, a więc krzyżyków i kółek, także są szczecinianom
dobrze znane. Całość zdobi znak marki i wizerunek filharmonii. Elementy
zapakowane są w kartonowe pudełko, które po rozerwaniu samo w sobie także jest
planszą do gry. Koszt produkcji jednej sztuki gadżetu został określony przez
pomysłodawcę na 15 zł. Cena, za którą będzie można nabyć grę, będzie
nieznacznie wyższa.
Komisja konkursowa doceniła w
propozycji szczecińskiej firmy Dekostall spójność projektu z wizją miasta,
estetykę wykonania, użyteczność i kreatywność. Projekt zdobył łącznie 205 na
210 możliwych do uzyskania punktów. Co ciekawe drugi w kolejności pomysł zdobył
tylko jeden punkt mniej. Był nim ekologiczny szkicownik, którego przednia i
tylna okładka zrobiona była z jednego kawałka drewna wyginającego się dzięki
specjalnym nacięciom. Niewykluczone, że ten pomysł uda się – już poza konkursem
– także wprowadzić do sprzedaży.
Pozostałe projekty uzyskały od 79 do 171 punktów. Znalazły się wśród nich m.in. zakładki do książek, kartki 3D, otwieracze do butelek, bawełniane torby i plecaki, organizery na dokumenty, pierniki, filcowe podkładki, bidony, drewniane pocztówki magnetyczne, sadzonka róży i… szczecińska atmosfera w puszce. Jeden pomysł został zdyskwalifikowany z powodu niespełnienia wymogów formalnych (niedostarczenie prototypu gadżetu).
Wyboru dokonała komisja konkursowa, w skład której weszli pracownicy Żeglugi Szczecińskiej i Urzędu Miasta Szczecin odpowiedzialni za promocję i realizację zadań o charakterze turystycznym. Kolejnym krokiem będzie zawarcie z autorem najlepszej pracy konkursowej umowy na dostawę 2000 sztuk gadżetów promocyjnych na warunkach określonych w odrębnej umowie.
Cieszy tak duży odzew mieszkańców i firm, które postanowiły przedstawić swoje pomysły. Żegluga Szczecińska dziękuje wszystkim uczestnikom, którzy nadesłali swoje prace i gratuluje kreatywności, poczucia estetyki i chęci współtworzenia wizerunku miasta.